חשיבות ניקוי מרזב אלומיניום לפני החורף

מרזבים אחראיים על ניקוז של מי הגשם וניתוב שלהם ישירות לתוך מערכת הביוב, מערכת מחזור מי גשמים או הגינה. בעבר היה נהוג לבנות את המרזבים מעץ אך כיום נפוץ השימוש באלומיניום. מרזבי אלומיניום עמידים בפני בלאי ושחיקה, לא צוברים חלודה וקורוזיה ונוחים לטיפול ותחזוקה.

הם מונעים מהמים לחלחל לתוך הקירות והגג וחוסכים הוצאות על סדקים בקירות והתנפחות של הרצפה. כתוצאה מכל זה נדרשים בעלי בתים פרטיים להקפיד על תחזוקה תקופתית של המרזב ועל ניקוי לפני החורף.

מטרות הניקוי

הנה כמה מטרות שאותן ניתן להשיג באמצעות ניקוי מרזב אלומיניום לפני החורף:

א. פינוי המרזב – הניקוי מתבצע על ידי איסוף וטאטוא של כל הפסולת שמצטברת סביב ובתוך המרזבים. באותה הזדמנות אפשר גם לנקות את הרעפים והחלונות העליונים כדי שהלכלוך לא ייכנס למרזבים בזמן ניקוז המים.

ב. שחרור סתימות – ניקוי לפני החורף מאפשר לשחרר סתימות שמצטברות בתוך המרזב בגלל תחזוקה לקויה. את הסתימות משחררים עם קפיץ אינסטלטורים או באמצעות כבל גמיש. לאחר שחרור הסתימות ניתן לשפוך בקבוק מים לתוך המרזב ולוודא שהם זורמים כמו שצריך עד הקרקע.

ג. איטום וסגירת חיבורים רופפים – ניקוי מרזבים לפני החורף מאפשר לבדוק האם יש חיבורים רופפים. איטום וסגירת חיבורים רופפים מבטיחים את תקינות המרזב גם לאחר שעות רצופות של ירידת גשמים ומשקעים.

טיפים לניקוי מוצלח

מי שמבין את החשיבות של ניקוי מרזב אלומיניום לפני החורף צריך גם לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה. ראשית, יש להקפיד על כללי הזהירות ולעלות לגג רק עם ציוד מתאים. טיפ לא פחות חשוב הוא להיזהר לא להניח משקל רב מדי על המרזבים או להישען עליהם, כי הם לא בנויים לכך.

חשוב להרחיק מאזור הגג ילדים או חיות מחמד כדי שהלכלוך שאותו מוציאים מתוך המרזב לא ייפול עליהם. במידה והמרזב מלא לשלשת יונים או עצים וענפים, ניתן להזמין מרחיק יונים ולהתקין דוקרנים. בזמן הזה אפשר גם לגזום את ענפי העצים כדי שלא יגרמו לתקלות במהלך החורף.

 

כתיבת תגובה